Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

LW BOGDANKA S.A. opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za I połowę 2019 r. Skonsolidowane przychody wyniosły w tym okresie 1 098,3 mln zł (wzrost o 28,3%), EBITDA 434,4 mln zł (+55,9%), zysk operacyjny 241,8 mln zł (+209,9%), a zysk netto 197,9 mln zł (+198,3%).
W samym II kwartale 2019 r. przychody ze sprzedaży wzrosły rok do roku o 21,9%, do 557,5 mln zł, a EBITDA zwiększyła się o 40,0%, do 211,6 mln zł. Z kolei zysk operacyjny wzrósł o 129,9%, do 113,8 mln zł, a zysk netto był o 103,7% wyższy niż w II kwartale 2018 r. i wyniósł 88 mln zł.
Na wyniki Spółki w I połowie 2019 r. wpłynął wzrost produkcji i sprzedaży, a także cen węgla.
W I połowie 2019 r. Bogdanka wykonała 14,2 km wyrobisk korytarzowych, z czego 6,4 km w samym II kwartale 2019 r. Produkcja węgla handlowego wyniosła w I półroczu br. ponad 4,8 mln ton, co oznacza wzrost o 6,8% rok do roku (w samym II kwartale produkcja osiągnęła poziom prawie 2,3 mln ton). W I połowie br. sprzedaż węgla ukształtowała się na analogicznym poziomie (prawie 4,8 mln ton), czyli była o 9,9% wyższa niż rok wcześniej (w samym II kwartale było to 2,4 mln ton). Średni uzysk w I półroczu 2019 r. wyniósł 65,1%, wobec 59,6% przed rokiem, a w samym II kwartale br. ? 65,6% (wobec 62,3% w II kwartale 2018 r).
W I połowie 2019 r. Bogdanka umocniła swoją pozycję rynkową, osiągając wysoki, ponad 28% udziału w sprzedaży węgla do energetyki zawodowej. Udział w sprzedaży węgla energetycznego ogółem kształtował się na poziomie 21,6%.
W omawianym okresie GK LW Bogdanka SA poniosła wydatki inwestycyjne na poziomie ponad 167 mln zł. Największą część tej kwoty, blisko 125 mln zł, przeznaczono na nowe wyrobiska i modernizację istniejących.
Wyniki finansowe i operacyjne LW Bogdanka osiągnięte po I półroczu tego roku oceniam jako bardzo dobre. Wypracowanie ich było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji założeń produkcyjnych i sprzedażowych, w tym poprawie uzysku. Do ich osiągnięcia przyczyniły się także wyższe ceny w naszych kontraktach począwszy od stycznia tego roku ? powiedział Artur Wasil, prezes Zarządu LW Bogdanka S.A.
Zgodnie z zapowiedziami realizujemy plan zwiększenia produkcji do 9,4 mln ton w tym roku. Naszym priorytetem pozostaje ciągła praca nad optymalizacją kosztów oraz doskonaleniem procesów operacyjnych, a także przygotowanie do udostępnienia złoża Ostrów ? dodał Artur Wasil.