Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

LW BOGDANKA S.A. opublikowała wyniki finansowe po trzech kwartałach 2019 r. Skonsolidowane przychody wyniosły w tym okresie 1 626,1 mln zł (wzrost o 21,8%), EBITDA 611,3 mln zł (+53,1%), zysk operacyjny 319,7 mln zł (+245,2%), a zysk netto 264 mln zł (+247,4%).
W samym III kwartale 2019 r. przychody ze sprzedaży wzrosły rok do roku o 10,0%, do 527,8 mln zł, a EBITDA zwiększyła się o 46,4%, do 176,9 mln zł. Z kolei zysk operacyjny wzrósł o 433,6%, do 77,9 mln zł, a zysk netto był o 580,4% wyższy niż w III kwartale 2018 r. i wyniósł 66 mln zł.
Po trzech kwartałach 2019 r. Bogdanka wykonała 21,7 km wyrobisk korytarzowych, z czego 7,5 km w samym III kwartale 2019 r. Produkcja węgla handlowego wyniosła po 9 miesiącach br. ponad 7,1 mln ton, co oznacza wzrost o 4,5% rok do roku (w samym III kwartale produkcja osiągnęła poziom 2,3 mln ton). Po trzech kwartałach 2019 r sprzedaż węgla ukształtowała się na analogicznym poziomie (prawie 7,1 mln ton), czyli była o 4,0% wyższa niż rok wcześniej (w samym III kwartale było to 2,3 mln ton). Średni uzysk na koniec września 2019 r. wyniósł 65,0%, wobec 60,3% przed rokiem, a w samym III kwartale br.: 64,6% (wobec 61,8% w III kwartale 2018 r).
W omawianym okresie Bogdanka umocniła swoją pozycję rynkową, osiągając wysoki, 27,7?proc. udział w sprzedaży węgla do energetyki zawodowej. Udział w sprzedaży węgla energetycznego ogółem kształtował się na poziomie 21,3%. Ok. 82% sprzedaży wygenerowanej w ciągu trzech kwartałów zrealizowane zostało do spółek Enea Wytwarzanie i Enea Elektrownia Połaniec.
W okresie trzech kwartałów br. GK LW Bogdanka SA poniosła wydatki inwestycyjne na poziomie blisko 294,7 mln zł. Największą część tej kwoty, prawie 214,4 mln zł, przeznaczono na nowe wyrobiska i modernizację istniejących.
Wypracowanie przez LW Bogdanka tak dobrych wyników było możliwe dzięki konsekwentnej realizacji założeń produkcyjnych i sprzedażowych, poprawie uzysku oraz wyższym cenom r/r. Zgodnie z zapowiedziami realizujemy plan zwiększenia produkcji do 9,4 mln ton w tym roku ? powiedział Artur Wasilewski, zastępca prezesa zarządu ds. ekonomiczno-finansowych LW Bogdanka S.A.