Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Jastrzębska Spółka Węglowa znalazła się w czołówce spółek najbardziej świadomych klimatycznie. JSW zajęła czwarte miejsce wśród 152 spółek giełdowych, których raporty za 2021 rok poddane zostały ocenie.

Wyniki czwartej edycji Badania Świadomości Klimatycznej Spółek ogłosiła Fundacja Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Bureau Veritas Polska we współpracy z MATERIALITY. Celem projektu jest regularne badanie, które spółki są świadome swojego wpływu na zmiany klimatu i potrafią dostosować do tego politykę oraz strategię firmy. Dbają również o świadomie i sumiennie raportowanie emisji gazów cieplarnianych. Zawartość raportów została przeanalizowana na podstawie 10 kryteriów.
Zmieniające się oczekiwania rynkowe i społeczne powodują, że w zarządzaniu przedsiębiorstwem, obok aspektów produkcyjno-finansowych, coraz więcej firm wdraża strategie biznesowe zakładające działania prośrodowiskowe i proklimatyczne. Nie jest to tylko chwilowy trend, ale strategia rozwoju przedsiębiorstwa, która pozwala budować stabilną pozycję na rynku i istotnie wpływa na konkurencyjność w wieloletniej perspektywie, jednocześnie wpisując się w koncepcję zrównoważonego rozwoju.
Także Jastrzębska Spółka Węglowa na początku 2022 roku przyjęła do realizacji ?Strategię środowiskową GK JSW do 2030 roku z perspektywą do roku 2050?, której główne założenia stały się elementem strategii biznesowej na lata 2022-2030. Określono w niej ograniczenie emisji gazów cieplarnianych (śladu węglowego w zakresach 1 i 2) o 30 proc. do roku 2030 (względem roku 2018) oraz zobowiązano się do działań w kierunku osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Dokument stanowi wyraz odpowiedzialnego planowania konkretnych działań i środków mających zapewnić transformację energetyczno-klimatyczną przedsiębiorstwa oraz odniesienie się do podstaw zrównoważonego rozwoju, czyli dostępności środowiska i klimatu dla przyszłych pokoleń.