Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

W tym roku rozpocznie się rozbiórka nieużywanej już bocznicy kolejowej przy ruchu Wujek kopalni Staszic-Wujek w Katowicach. Pierwszy etap związany jest z rozbiórką przejazdu przy ulicy Załęskiej w Katowicach, chodzi między innymi o kładkę dla pieszych, część torów i rozbiórkę rogatek. PGG S.A. złożyła już stosowny wniosek tej sprawie do urzędu miasta.

Prace będą podzielone na etapy zgodnie z projektem. Pierwszy etap ma potrwać do końca tego roku. Zakłada likwidację przejazdu przy ulicy Załęskiej, kładki dla pieszych nad torami, fragmentu torów i naprawę nawierzchni. To część najbardziej istotna dla mieszkańców. Obecnie trwa procedura na wyłonienie wykonawcy.
W sumie na bocznicę przy kopalni Wujek składa się 18 km torów, 2 nastawnie, lokomotywownia. Kolejne etapy rozbiórki będą prowadzone w następnych latach zgodnie z projektem.
Ostatni pociąg z węglem przejechał tamtędy w październiku 2021 roku.