Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Prezes Wyższego Urzędu Górniczego dr inż. Piotr Litwa, na zaproszenie Waldemara Wojciechowskiego – dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu, uczestniczył 31 lipca br. w otwarciu drogi ekspresowej S3 Bolków – Kamienna Góra.

Wśród licznie zaproszonych gości byli również m.in.: Dariusz Klimczak – Minister Infrastruktury, Robert Kropiwnicki – sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, wojewoda dolnośląski Maciej Awiżeń oraz marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz. Droga ekspresowa S3 odc. Bolków – Kamienna Góra. Fot. GDDKiA
Kluczowym elementem 16-kilometrowego odcinka drogi była budowa dwóch dwunawowych tuneli o długości 2,3 km (TS-26) oraz 320 m (TS-32). Pierwszy z nich jest obecnie najdłuższym w Polsce pozamiejskim tunelem oraz najdłuższym tunelem wydrążonym w skale. Do jego budowy wykorzystano tzw. wiertnice Jumbo Drill. Tunel został wydrążony przy użyciu materiałów wybuchowych z zastosowaniem techniki górniczej. Prace te były prowadzone pod nadzorem Okręgowego Urzędu Górniczego we Wrocławiu.
Dzięki zakończeniu tej inwestycji będzie można dojechać drogą o klasie ekspresowej, od granicy z Czechami aż po Szczecin. Dodatkowym jej atutem są malownicze widoki.