Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy , przedłożony przez Minister Przemysłu, o zmianie niektórych ustaw w celu dostosowania do nomenklatury scalonej. Ma on charakter techniczny. Jego celem jest dostosowanie przepisów do rozporządzenia Unii Europejskiej w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej.

Najważniejsze rozwiązania
• Wprowadzona zostaje zmiana dotycząca kodów Nomenklatury Scalonej (CN), która służy wspólnej unijnej taryfie celnej i dostarcza statystyki dotyczące handlu wewnątrz UE oraz między UE a resztą świata. Istniejący kod dla czystego oleju napędowego CN 2710 19 43 zostanie zastąpiony dwoma nowymi kodami:
• CN 2710 19 42 – dla oleju napędowego o zawartości węgla biogenicznego co najmniej 80% masy;
• CN 2710 19 44 – dla pozostałych olejów napędowych.
• Zmiana dokonana przez Komisję Europejską służy usystematyzowaniu klasyfikacji towarów oraz dostarczeniu dokładniejszych danych statystycznych dla towarów o zmienionych kodach.
• Wprowadzone rozwiązanie umożliwi m.in. ustanowienie norm do badań jakości zmienionych paliw oraz przeprowadzanie kontroli jakości tych paliw, co pozytywnie wpłynie na interesy konsumentów oleju napędowego.
Nowe przepisy mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 roku.
Minister Czarnecka fot. KPRM