30 czerwca w kolejnych zakładach JSW zawisły banery związane z kampanią Jastrzębskiej Spółki Węglowej i Fundacji JSW pod hasłem ?STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika!?.
Przypomnijmy że, Jastrzębska Spółka Węglowa za pośrednictwem Fundacji JSW, w trosce o swoich pracowników ich rodziny i lokalną społeczność postanowiła ruszyć z kampanią ?STOP HEJTOWI! Nie oczerniaj górnika?, której głównym zadaniem będzie zmiana postaw społeczeństwa wobec mieszkańców Górnego Śląska, a w szczególności górników. Do akcji przyłączyli się ludzie ze świata sportu, filmu, telewizji i muzyki, którzy są związani z regionem i środowiskiem górniczym, w tym m.in. prezenter radiowy i telewizyjny Mariusz Kałamaga, Justyna Święty-Ersetic, mistrzyni Europy w biegu na 400 m, aktorka Sonia Bohosiewicz, członkowie kabaretów Kabaret Młodych Panów i Łowcy.B, zespół Feel wraz z liderem Piotrem Kupichą, trio muzyczne Frele oraz reprezentant Polski w piłce nożnej, rodowity jastrzębianin, który stał się twarzą kampanii ? Kamil Glik. Żadna z tych osób nie bierze wynagrodzenia za udział w akcji.
Kampania jest odpowiedzią na negatywne emocje, które pojawiły się podczas pandemii koronawirusa i są wynikiem różnych czynników, m.in. obaw o przyszłość i zdrowie najbliższych.