Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Film ?Budryk – kopalnia której nie oddam? zdobył pierwszą nagrodę podczas 16. FilmAT Festival Awards w kategorii: ?Filmy korporacyjne ? Problemy bieżące?. To autorska produkcja pracowników Biura Komunikacji i PR Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

Film powstał na początku pandemii COVID-19. Jego bohaterem jest przodowy Marcin Kołodziejczyk, który od 1996 r. pracuje w kopalni Budryk. Autorzy filmu, czyli Mateusz Paszek, Mateusz Szczepara i Jacek Stefaniak towarzyszyli mu z kamerą w kopalni Budryk oraz rozmawiali o jego obawach związanych z wpływem koronawirusa na zakład pracy. Obaw i niepewności w pierwszych miesiącach pandemii przecież nie brakowało, podobnie jak nadziei na bezpieczną przyszłość.
– Jak zamkną kopalnię, bo nie wiadomo, ile to będzie trwać, to nie mamy już do czego wracać. (?) Jak my zamkniemy kopalnie na miesiąc, a wiadomo, że górotwór pracuje, zaciśnie nam ściany, zaciśnie chodniki, zaciśnie nam przodki (?) to będzie bardzo ciężki rozruch ? mówił Kołodziejczyk podczas nagrania. Te słowa padły w marcu 2020 r., ponad dwa miesiące przed decyzją o wstrzymaniu normalnego cyklu wydobycia węgla w zakładzie. Powodem były liczne infekcje koronawirusem w zakładach JSW, do których dochodziło pomimo podjęcia szczególnych kroków ostrożnościowych, takich jak zmiana organizacji pracy i testy przesiewowe wśród górników. W kopalni Budryk przez trzy tygodnie prowadzono prace niezbędne do zabezpieczenia zakładu przed zagrożeniami naturalnymi oraz roboty zabezpieczające fronty eksploatacyjne, co było podporządkowane trosce o zdrowie pracowników i ochronie miejsc pracy. Bohater filmu najwyraźniej to przeczuwał: – Nie ma żartów z tym, tak powiem. Jeden drugiego pilnuje, my są bracia w robocie, my są drugą rodziną w pracy, to jest drugi nasz dom.
Jego słowa ? i pracę autorów – doceniło międzynarodowe jury Festiwalu FilmAT, które oceniało kreatywność, styl i przedmiot tematu oraz sposób opowiedzenia historii. Rezultatem jest pierwsza nagroda podczas szesnastej edycji Festiwalu w kategorii ?Filmy korporacyjne ? Problemy bieżące?. Jest tym cenniejsza, iż FilmAT jest polskim członkiem Międzynarodowej Organizacji Festiwali Filmów Turystycznych ? CIFFT (Comité International des Festivals du Film Touristique) z siedzibą w Wiedniu. Celem festiwalu jest prezentacja najnowszych trendów w dziedzinie filmów dokumentalnych, reportaży telewizyjnych, komunikacji turystycznej, filmów korporacyjnych i instytucjonalnych oraz ocena produkcji audiowizualnych w zależności od ich poziomu artystycznego i możliwości wpływania na grupę docelową. Festiwal wspiera rozwój krajowych i zagranicznych produkcji i organizuje odrębny konkurs filmowy dla filmów polskich oraz filmów z całego świata.
Z liczbą wyświetleń zbliżającą się do 19 tysięcy, ?Budryk ? kopalnia, której nie oddam? jest trzecim najczęściej oglądanym filmem wśród produkcji Biura Komunikacji i PR. Kilkadziesiąt filmów dotyczących bieżących spraw, filmów wizerunkowych oraz relacji z wydarzeń JSW znajduje się na firmowym kanale YouTube: https://www.youtube.com/JastrzębskaSpółkaWęglowaSA.