Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Osiem podwieszanych ciągników akumulatorowych typu VOLTER wraz z kompletnymi zestawami transportowymi trafiło do kopalni Budryk w Ornontowicach. Inwestycję zrealizowano dzięki pożyczce w wysokości 9,96 mln zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Transport w kopalni Budryk oparty jest w głównej mierze na kolejkach podwieszanych. Sześć nowo zakupionych urządzeń wykorzystanych zostało do transportu materiałów wsadowych do przodka w rejonach drążonych chodników.
Dwa pozostałe ciągniki służą do utrzymania ciągłości ruchu odstawy głównej urobku z poziomu 1050 na poziom 700, a także z poziomu 1290 na poziom 1050. Transportowane są między innymi: elementy konstrukcji trasy przenośników taśmowych, rury do rurociągów przeciwpożarowych, sprężonego powietrza, odwodnienia oraz klimatyzacji.
Celem zastosowania tego typu ciągników jest poprawa jakości powietrza oraz ograniczenie zużycia energii. Warto podkreślić, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach przyznał na ten cel dofinansowanie w formie pożyczki, która po kilku latach może zostać częściowo umorzona. Wartość całego przedsięwzięcia wynosi 12,38 mln zł.