Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Nie ma już śladu po kładce dla pieszych i przejeździe kolejowym przy ulicy Załęskiej w Katowicach. Prace, które były prowadzone od zeszłego roku przy ruchu Wujek kopalni Staszic-Wujek zostały zakończone. Był to jeden z etapów związanych z rozbiórką nieużywanej już bocznicy kolejowej.

Ostatni pociąg z węglem przejechał tamtędy 29 października 2021 roku. Wcześniej, gdy po torach jeździły jeszcze węglarki, przy zamkniętym przejeździe kolejowym tworzyły się duże korki. I choć jeździły tam średnio 3 pociągi z węglem dziennie, to z uwagi na załadunek i przestawianie wagonów na inny tor, przejazd zamykany był nawet kilkanaście razy na dobę.
Prace związane z rozbiórką przejazdu kolejowego i kładki dla pieszych ruszyły w październiku ubiegłego roku.
Pracownicy budowy wspominają, że największe wyzwanie stanowiła dla nich rozbiórka torów i naprawa nawierzchni, kiedy ruch odbywał się wahadłowo.
Natomiast sama kładka dla pieszych została rozebrana nocą w ciągu kilku godzin. Oprócz naprawy nawierzchni została uzupełniona także kostka brukowa w chodniku dla pieszych.
W sumie na bocznicę przy kopalni Wujek składało się 18 km torów, 2 nastawnie, lokomotywownia. W planach są dalsze etapy rozbiórki.
Fot. archiwum PGG S.A./Daria Klimza