Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Jastrzębskie Zakłady Remontowe, które należą do Grupy JSW dostarczyły do Ruchu Knurów kopalni ?Knurów-Szczygłowice? kompleks 143 sekcji zmechanizowanej obudowy ścianowej. To pierwsze sekcje w całości zaprojektowane i wykonane przez pracowników JZR. Sekcje zostały zabudowane w uruchamianej ścianie 34 w pokładzie 405/1.

Dzięki współpracy zespołu projektowego i grupy doświadczonych górników Ruchu Knurów powstała nowoczesna konstrukcja zapewniająca bezpieczeństwo i komfort pracy. To pierwsze sekcje w całości zaprojektowane i wykonane przez pracowników JZR.
? Nad projektem pracował zespół złożony z 9 osób, konstruktorów i technologów. Pod względem zastosowanych rozwiązań, sekcje obudowy JZR-14/38-POz (/S) WI; WII różnią się od innych konstrukcji. Wyróżnia je podziałka 1,75 m oraz innowacyjne rozwiązania zastosowane w stropnicy i osłonie odzawałowej. Osłony boczne, sterowane hydraulicznie z jednej strony, mogą być sterowane również z drugiej, bez konieczności przebudowy siłownika. Ponadto, sekcje charakteryzują się zwartą konstrukcją i dużym stopniem przykrycia stropu, a przejście o szerokości minimum 600 mm pomiędzy zastawką przenośnika i sekcjami obudowy ma za zadanie zapewnić jak największy komfort załodze pracującej w ścianie ? mówi Rafał Rychter, prezes Jastrzębskich Zakładów Remontowych.
Każda nowa obudowa przygotowywana przez Zakłady jest projektowana na podstawie dokładnie sprecyzowanych wymagań i potrzeb zakładu górniczego oraz warunków górniczo-geologicznych ściany, w której ma pracować.
? Sekcje zostały zabudowane w ścianie 34 w pokładzie 405/1, 900 metrów pod ziemią. Ściana ma 250 metrów długości i 1380 metrów wybiegu. Schodzimy z wydobyciem coraz głębiej, dlatego potrzebujemy sekcji o coraz lepszych parametrach i o dużej podporności stojaka ? mówi Robert Łazarczyk, kierownik działu górniczego, główny inżynier górniczy Ruchu Knurów.
? Średnio w ciągu doby będziemy wydobywać z tej ściany około 3,5 tys. ton urobku. To ważna inwestycja, wpisująca się w strategię zwiększania udziału węgla koksowego w ogólnym wydobyciu w kopalniach JSW. Zakończenie eksploatacji w uruchamianej ścianie jest zaplanowane na marzec 2024 roku ? dodaje Jarosław Twardokęs, dyrektor kopalni ?Knurów-Szczygłowice?.
W przypadku nowej obudowy projektanci z JZR nie poprzestali na wiedzy inżynierskiej. Do współpracy zaprosili praktyków, górników z wieloletnim doświadczeniem.
? Jastrzębskie Zakłady Remontowe zorganizowały pokaz prototypowej sekcji. Mogliśmy zgłaszać swoje uwagi i propozycje rozwiązań. Zależało nam na tym, aby sekcje były wyposażone w wysuwane szuflady. Dzięki takiemu rozwiązaniu przez cały czas jest zabezpieczone czoło ściany. Zostały także poszerzone blachy boczne, zapobiega to wejściu sekcji jedna pod drugą w czasie ich przemieszczania ? mówi Krzysztof Szylaj, operator obudów zmechanizowanych z kilkunastoletnim doświadczeniem.