Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Czy wodór może być paliwem przyszłości? Wszystko przemawia za tym, że tak będzie. ? Przed nami ogromna szansa. Mamy przysłowiowe pięć minut, aby znaleźć się w grupie państw rozwijających technologię wodorową. Z gazu koksowniczego możemy produkować wodór o czystości 99,99 proc. Tylko tak czysty gaz można stosować w ogniwach wodorowych ? mówi Daniel Ozon, prezes JSW SA.

Autobus napędzany ogniwami wodorowymi wozi uczestników szczytu klimatycznego COP24, który odbywa się w Katowicach. Zamiast spalin do atmosfery jest wydalana para wodna. Dziennikarze jechali takim autobusem 10 grudnia. JSW przygotowuje się do wytwarzania czystego wodoru w koksowni Przyjaźń. Trwają rozmowy na temat współpracy z producentami autobusów z ogniwami wodorowymi, między innymi z firmą Ursus Bus SA, która wyprodukowała autobus wożący uczestników szczytu klimatycznego.

JSW planuje także budowę fabryki i linii produkcyjnej lokomotyw z napędem wodorowym we współpracy z PKP Cargo i z Fabryką Pojazdów Szynowych (dawny Cegielski). ? Planujemy także wykorzystanie napędu wodorowego w maszynach transportowych pracujących w kopalniach JSW. Na razie kolejki są napędzane silnikami spalinowymi. Napęd wodorowy ma podstawową zaletę – produktem ubocznym nie są spaliny tylko para wodna. Dzięki temu górnicy pracujący pod ziemią będą oddychać znacznie czystszym powietrzem – mówi prezes Daniel Ozon.