Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Ponad 500 tys. sms-ów dotarło do pracowników Polskiej Grupy Górniczej S.A. w czasie pandemii w ramach prowadzonej przez spółkę kampanii informacyjnej. Wykorzystywano wszelkie dostępne formy przekazu i wiele kanałów informacyjnych, aby skutecznie informować o profilaktyce i ryzyku zakażenia.

Plakaty, ulotki, treści audiowizualne, komunikaty, teksty oraz wypowiedzi i wywiady rozpowszechniane były zarówno drukiem (w prasie branżowej czy miesięczniku firmowym PGG S.A.), jak i przez internet czy w telewizji i rozgłośniach radiowych. Celem było dotarcie do ponad 40 tys. pracowników spółki i ich rodzin z miarodajną informacją o zasadach służących ograniczaniu ryzyka rozprzestrzeniania się epidemii.
W kopalniach PGG S.A. wykorzystano działające już kanały komunikacji, eksponując ważne informacje w miejscach gromadzenia się górników, np. w cechowniach i lampowniach, czy wzdłuż ciągów komunikacyjnych, w taki sposób, aby pracownik ? podążając do swego stanowiska ? musiał natknąć się wielokrotnie na dotyczące go komunikaty.
Wykorzystano także telebimy w zakładach spółki, chętnie sięgano do treści audiowizualnych (filmów), pamiętając o skuteczności takiej formy przekazu.
? Z dotychczasowych naszych doświadczeń doskonale wiadomo, że obraz i dźwięk, zwłaszcza w filmach, działa o wiele skuteczniej od treści pisanych. Ludzie znacznie chętniej i szybciej, również nieświadomie, przyswajają informacje w takiej formie, która nie wymaga dodatkowego wysiłku. Ma to kolosalne znaczenie w sytuacji, gdy zależy nam na utrwaleniu informacji o zasadniczym znaczeniu dla zdrowia lub życia wśród pracowników – wyjaśnia Marek Pawełczyk, kierownik zespołu Biura BHP i Szkoleń PGG S.A.
Osobną ważną funkcję wypełniły krótkie wiadomości tekstowe sms, którymi spółka może docierać do tysięcy swoich pracowników (tych, którzy wyrazili na to zgodę). Część wiadomości sms zawiadamiała o ważnych decyzjach korporacyjnych lub o szczegółach uczestnictwa w masowej akcji badań przesiewowych (wykonano w niej ponad 50 tys. testów wśród załóg kopalń) a większość ? trafiając do odbiorców często przed dniami wolnymi w pracy lub w trakcie przymusowych postojów kopalń i kwarantanny ? przypominała o ważnych zasadach prewencji i uczulała na ryzyko zakażenia się, nie tylko w pracy, ale też w mieście, w czasie zakupów i rekreacji. W sumie do pracowników PGG S.A. wysłano do tej pory ponad 516 tys. wiadomości tekstowych.
O wszystkich ważnych szczegółach zmagań PGG S.A. o zdrowie pracowników i powrót do bezpiecznej produkcji na bieżąco donosiły też portale i serwisy internetowe: wewnętrzny w firmie, oficjalny ogólnodostępny pod adresem pgg.pl oraz społecznościowe (na Facebooku, Twitterze, Instagramie). PGG S.A. starała się dotrzeć do każdego typu pracowników, bez względu na wiek i preferencje informacyjne. Ze statystyk wynika, że młodsi pracownicy korzystają z Instagrama, starsi głównie z Facebooka i materiałów drukowanych.
Zestaw treści informacyjnych PGG S.A. poszerzyła m.in. o specjalistyczne porady redagowane przez zespół firmowych psychologów. W projekcie pod nazwą ?Psychoodporność? uczono m.in., jak odróżniać rzetelne informacje od szerzących panikę tzw. fejków i wyjaśniano, dlaczego dezinformacja jest groźna i jak się przed nią obronić.
– Od początku epidemii zdawaliśmy sobie sprawę, że kluczowe znaczenie dla możliwości opanowania zagrożeń epidemicznych mieć będzie rzetelna i skutecznie docierająca do pracowników informacja. W dniach ciężkiego kryzysu na tle pandemii koronawirusa w Polskiej Grupie Górniczej S.A. stale analizowaliśmy dynamicznie zmieniającą się sytuację, a jedną z najważniejszych zasad, które przyjęliśmy w sztabie kryzysowym spółki, było błyskawiczne i maksymalnie elastyczne reagowanie na zagrożenia i bieżące potrzeby ? mówi prezes PGG S.A. Tomasz Rogala.
W rezultacie w Polskiej Grupie Górniczej S.A. udało się z sukcesem opanować rozprzestrzenianie zakażeń, a pandemia wygasła. W piątek 10 lipca odsetek osób, które wyzdrowiały przekroczył w oddziałach PGG S.A. 93 proc.