Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Prace przy regulowaniu biegu Potoku Chudowskiego w Przyszowicach, gdzie droga przebiega nad nim, zakończyły się w terminie. Od lipca samochody jadą drogą krajową 44, po nowym moście, ale maszyny budowlane widać tam było miesiąc dłużej.

– Przedstawiciel Wód Polskich, czyli podmiotu odpowiedzialnego za krajową gospodarkę wodną ocenił, że na skutek z pozoru niewielkiej zmiany w ukształtowania biegu potoku może dochodzić do podmywania skarpy. Musieliśmy zlecić prace dodatkowe aby wzmocnić jej brzegi – wyjaśnia dyrektor kopalni Makoszowy, Zygmunt Motyl.
Na skutek wydobycia prowadzonego w przeszłości przez kopalnię poziom gruntu obniżył się w tamtym rejonie miejscami do 1,5 metra. To zaś spowodowało, że potok zaczął rozlewać się po okolicznych łąkach. Wykonywanie robót, budowę mostu tymczasowego, rozbiórkę starego, budowę nowego, wzmacnianie linii brzegowej rozpoczęto w listopadzie 2020 r.
Aby można było wykonać niezbędne prace kopalnia wykupiła działkę przy moście – właściciele lokalnych nieużytków odmawiali ich udostępnienia dla zlokalizowania czasowej bazy firmy wykonawczej. Ponadto zmiana linii brzegowej spowodowała zmiany w granicach działek przylegających do potoku.
Do wykonania pozostanie jeszcze uregulowanie potoku w części przebiegającej powyżej mostu i drogi krajowej, czyli ul. Gliwickiej