Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Ponad 120 tysięcy osób odwiedziło już witrynę edukującą o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu, przygotowaną przez ekspertów energetycznego lidera. TAURON publikuje nowe materiały video i zachęca do pobrania praktycznego e-booka ?W internetowym oceanie nie daj się złapać na haczyk?.

– W perspektywie 2030 r. zakładamy utrzymanie pozycji największego sprzedawcy energii elektrycznej w kraju pod względem liczby klientów, dążąc jednocześnie do utrzymania wysokich standardów obsługi klienta – mówi Paweł Szczeszek, prezes Grupy TAURON. – Ważny pozostaje więc Internet. Już ponad 25 000 gospodarstw domowych korzysta z superszybkiego Internetu na sieci TAURONA, a w zakresie obsługi klienta zakładamy dalszy wzrost popularności kanałów cyfrowych. Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpiecznie poruszając się online, dlatego oprócz zaawansowania technologicznego, tak ta dużą rolę przywiązujemy do edukowania
– dodaje Szczeszek.
TAURON pozostaje liderem rozwiązań proklienckich w branży energetycznej. Dzięki uruchomieniu wirtualnego punktu obsługi klienta oraz wdrożeniu standardu WCAG 2.1 firma stworzyła nową przestrzeń dla klientów, dla których wizyta w punkcie stacjonarnym jest sporym wyzwaniem. W ramach Zielonego Zwrotu TAURON prowadzi akcję informującą o zaletach e-faktury, chcąc dotrzeć do klientów, którzy do tej pory się na nią nie zdecydowali, tak, aby poznali korzyści wynikające z jej stosowania.
– Już ponad 80 procent klientów TAURONA opłaca faktury przez Internet. Obserwujemy systematyczny wzrost zainteresowania klientów obsługą w kanałach online i tym samym treściami dotyczącymi bezpiecznego korzystania z Internetu, z których skorzystało już ponad 120 tysięcy klientów. W kolejnych działaniach edukacyjnych nasi eksperci skupiają się na przekazaniu konsumentom praktycznych wskazówek, jak skutecznie rozpoznawać działania cyberprzestępców i umiejętnie na nie reagować – podkreśla Paweł Szczeszek.

Ważna edukacja
Jak wskazują eksperci ponad 90 procent ataków hakerskich zaczyna się od phishingu. Przestępcy internetowi starają się manipulować użytkownikami Internetu, a także wykorzystywać ich roztargnienie, zmęczenie, nieuważność, pośpiech i inne słabe strony, aby osiągnąć swój cel. Jedyną bronią jest w takim wypadku świadomość zagrożeń, jakie pojawiają się w sieci.
Cyberatak bazujący na phishingu opiera się na niezwykle prostym mechanizmie. Oszust przygotowuje sprytnie skonstruowaną wiadomość, w której umieszcza zainfekowany załącznik albo odpowiedni link i wysyła ją do odbiorcy.

Rady warte zapamiętania
Co wyróżnia fałszywe wiadomości? Eksperci TAURONA wskazują na pięć kluczowych cech, wśród których są: natarczywe nakłanianie do działania, nieznany nadawca, błędy językowe, bezosobowe powitanie i zmieniony adres strony instytucji lub banku.
Specjaliści radzą, aby nie działać pod wpływem emocji, a jeśli pojawią się wątpliwości co do autentyczności otrzymanego maila lub wiadomości SMS i zawartej w nich treści można je rozwiać, kontaktując się z instytucją, od której rzekomo pochodzi wiadomość.
Dbając o bezpieczeństwo warto między innymi pamiętać, aby tworzyć trudne do odgadnięcia hasła dostępu, korzystać tylko z zaufanych sieci, nie klikać w linki do nieznanych stron, nie ściągać załączników z podejrzanych źródeł, stosować zasadę ograniczonego zaufania, chronić swoją prywatność, a także zgłaszać incydenty naruszające bezpieczeństwo komputerowe do CSIRT NASK lub do organów ścigania.
Więcej informacji związanych z bezpiecznym korzystaniem z Internetu oraz rozpoznawaniem metod działania przestępców w sieci dostępnych w materiałach video i w e-booku na tauron.pl/bezpieczenstwo